22 Ocak 2008 Salı

ET KAVURMA VE ŞEHRİYELİ BULGUR PİLAVI


Ben yine dayanamayıp arşivimdeki yemekleri değil de taze taze yaptığım yemekleri koymak istiyorum buraya :))) Uğurböcükümün isteği üzerine ona dün akşam et kavurma ve şehriyeli bulgur pilavı yaptım...Bakalım beğenecekmisiniz ??? Hadi buyrun...:)))

Malzemeler:

1 kg kuşbaşı et
Tuz
(İsteğe bağlı 1 kaşık tereyağı)


Hazırlanışı:

1. Etleri tencereye koyuyoruz, normal ateşte etler suyunu salana kadar birkaç defa karıştırıyoruz.(Etler biraz yağlı olduğu için ben ekstra yağ koymadım, etinizin durumuna göre yağı daha önce koyabilirsiniz)
2. Kısık ateşte arasıra karıştırıyoruz.
3. Etlerimiz suyunu çekene kadar kavuruyoruz.Etlerimiz piştiği halde hala tencerede su varsa, ocağın altını açalım, suyunu çekene kadar başında bekleyelim.(Kaza bela etleri yakmayalım :))) Eğer isterseniz suyunu çekmeye yakın 1 kaşık tereyağı ekleyebilirsiniz.
4. Daha sonra tercihe göre pirinç veya bulgur pilavıyla servis yapabiliriz.
Afiyet olsun :)))
(Aramızda kalsın dün akşam kardeşim bizdeydi eniştesiyle birlikte hımmmmm sesleri altında etleri götürdüler :)))

17 yorum:

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
bu birbirine cok güzel eslik eden lezzetler harika olmuslar, ellerine saglik diyorum.

Olsa da tika basa yesek, ne güzel olurdu, sizlere afiyetler olsun.

Selam ve sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Ayy kavurma ve pilav, canım istedi inan ki, karnım mı aç nedir. Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık...

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canim bizdede vardi gecen gun ama benim etle hic aram yo k :(

sevimin sayfasi dedi ki...

kavurma ve pilav esime ver her gün yer
cok lezzetli olmus
ellerine saglik

Gönül dedi ki...

böcüğüm uğurum bu harika olmuş ellerine sağlık tabi götürürler banada getir bak nası götürüorum seyret:)))) sevgilerimle

ab-ı hayat dedi ki...

Kavurma ve pilav bizim ailenin de vazgeçilmezi,özelliklede eşimin.


Ellerine sağlık,nefis görünüyor.



sevgiler....

Kirazdalı Dilek dedi ki...

canım ellerine sağlık inanki çok kötü canım çekti :)) keşke ekrandan uzanıp alabilsem o tabağı :((

EZGi :)) dedi ki...

canım kavurmaya bayılırım.ne de güzel görünüyor.enfesssssss... ellerine saglık canım
sevgiler

inci dedi ki...

mmm...tam bir akşam yemeği...nefis olmuş...ellerine sağlık...kilo işini yoluna koydun artık bakıyorum kaloriler tam gaz:)kocaman sevgiler:)

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

nefis nefissss...
ellerine kollarına sağlık canım
afiyetler olsun:)))
sevgiler,öpücükler

ss dedi ki...

ellerinize sağlık.

Yemekbahane dedi ki...

Elinize sağlık, nefis gözüküyor

Sevgiler
Müge

Melek* dedi ki...

harika olmuş tabağı alsam olurmuki ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

canim kavurmayla pilav harika bir ikili super olmus ellerine saglik, bantlari sormussun anneme soyledim o alip getirecek kismetse bu hafta sonu donuyor turkiyeden kullandiktan sonra sana haber veririm emi, valla benim esim zayif o ne yese nedense hep ayni, haksizlik beyler ayni ama biz bir lokmada bile gram olarak vucuda geçiyor, yaptiklarimida yemiyorum hem hafif seyler, salata, haslama, sebze gibi vs, mecbur yaza gorucez.
merak ettigin içinde sago, optum seni seker.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık canım.nefis görünüyor süper ikili olmuş bunlar:)

SEVGİYLE KAL

Feyza Fidan dedi ki...

Çok severim canımcım bu ikiliyi bende...Nefis duruyolar tabakta ...Canımı istettin bu vakit valla.
Öpüyorum...

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Hımmm'lanmayacak gibi değil gerçekten nefis bir ziyafet olmuş, ellerine sağlık
Sevgiler :))