20 Aralık 2007 Perşembe

PORSELEN ÇAY ETKİNLİKLERİ 8

MALZEMELER:
3 Yumurta
1 Su Bardağı Toz Şeker
1 Su Bardağı Süt
¾ Su Bardağı Sıvı Yağ
Portakal Kabuğu Rendesi(isterseniz)
2 Çay Kaşığı Tarçın
ceviz ve Üzüm (miktarı siz belirleyin)
Vanilya, Kabartma Tozu
Aldığı Kadar Un(3-3,5 su bardağı)

YAPILIŞI:
Önce şekerve yumurtayı çırpıyoruz, sonra yağ,süt, tarçını karıştırıp un ,kabartma tozu, portakal kabuğu rendesi, vaniyayı ekleyip kek kıvamına getiriyoruz En son üzüm ve cevizi ekleyip yağlanmış kalıba harcımızı döküyoruz. 150 derece ve 30 dk yeterli olacaktır.

Arkadaşlar bu tarifi rahmetli Esracığım'ın tarifine göre yaptım, buradan kendisini rahmetle anıyorum..Bu keki ikinci yapışım, kendisi üzüm kullanmış ben incirli ve kayısılı yaptım, gerçekten harika bir kek oldu, anneme gelen teyzemler için sürpriz yapıp onlara götürdüm, bu tarifle http://keskinlininmutfagi.blogcu.com/ arkadaşımın yapmış olduğu etkinliğe katılmak istiyorum...

7 yorum:

belgin kıral dedi ki...

selam canım,
kek nefis; ben de bir parça alabilirim:))) ellerine sağlık,

SEVGİLERİN BÜYÜDÜĞÜ, UMUDUN YEŞERDİĞİ,KARDEŞLİĞİN PEKİŞTİĞİ NİCE MUTLU BAYRAMLAR GEÇİRMEN DİLEĞİYLE...........

sevgilerimle sefertasi.blogcu.com

meleginmarifetleri dedi ki...

Ellerine sağlık canım kurban bayramında etten usanıp insan birazda kek pasta türü şeyler istiyor sevgilerimle iyi bayramlar dilerim byyy

keskinli dedi ki...

TESEKKÜRLER
BENI KIRMAYIP DAVETIMI KABUL EDIP,
BU GÜZEL TARIFI ETKINLIGIMIZE KAZANDIRDIGIN
ICIN COOOK TESEKKÜR EDERIM.
ELINE KOLUNA SAGLIK CANIMMMMM!!!

TARIFIN 83.SIRADA YERINI ALDI GELIP BAKA BILIRSIN SEVGILER

yalniz ben kekin adina incirli ve kayisli kek yazdim sen baslik yazmamisinda bir mahsuru yoktur umarim sevgiler

Selin dedi ki...

Hani bana hani banaaaa!!! Bitti deme sakın tamam mı. Bir dilim de ben isterim :)) Ellerine sağlık canım. Sevgilerimle...

lalecik dedi ki...

Yeniyılda mutluluklar diliyorum canım.
Sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

kek nefis olmus,piserken mis gibi kokmustur eline saglik

sevdamavisi dedi ki...

Selam,
ellerine sağlık kek çok hoş olmuş. mutlu yıllar diliyorum. sevgiler