13 Aralık 2007 Perşembe

AKŞAM YEMEĞİMİZ:)))




Arkadaşlar evdeki bilgisayarımda bir sorun var, daha doğrusu internet bağlantısında bir sorun var, o yüzden size çektiğim fotoğrafları ekleyemedim...Arşivimde olan akşam yemeğimi sizinle paylaşmak istedim...
Menümüz
1- Ezogelin Çorbası
2-Maklube (Mutfak Meleği Melek ablanın tarifiyle)
3-Soslu Kızartma
4-Havuç Salatası
5-Yoğurt
Bu kez çorbanın tarifini vereceğim çünkü Kuzucuk Dileğim kızıyor :))))
Ezogelin Çorbası Tarifi (Tarifi bir gazeteden kesmiştim)
Malzemeler
1 Su bardağı kırmızı mercimek 1 Çorba kaşığı pirinç 2.5 Su bardağı et suyu 1 Adet soğan 2 Çorba kaşığı un 2 Çorba kaşığı margarin 2 Tatlı kaşığı nane 1 Tatlı kaşığı kekik Yarım çay kaşığı karabiber 1 Tatlı kaşığı kırmızı biber Yeterince su Tuz

Hazırlanışı
Kırmızı mercimek ve pirinçleri ayıklayıp, yıkıyoruz.
Et suyunu kaynatıyoruz.
Mercimekleri, pirinci ve ayıklanmış bütün soğanı katıp, iyice yumuşayana dek pişiriyoruz.
İsterseniz blendırdan veya süzgeçten geçirin.
Diğer tarafta yağı eritip, içine un ilave ediyoruz.
Unun rengi değişene dek kavuruyoruz.
İçine azar azar ılık su döküyoruz.
Koyulaşmaya başladığında mercimeğin içine karıştırarak katıyoruz.
Tuzunu ayarlayıp, bir taşım kaynatıyoruz.
Başka bir tavada yağ eritiyoruz.İçine kırmızı biber, nane ve kekiği katıp, yağla birlikte kızdırıyoruz.
Çorbanın üzerine gezdirerek döküp, servis yapıyoruz.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

O soslu kızartmaya ekmeği bana bana yemek istedim :)))

Ne hoş bir blog adınız var..

Buraya geldiğime sevindim.

Sıcacık sevgiler..

www.misssgibi.com

Not: Bu sırada sayfamdaki blog manşete her yeni yazı eklediğinizde yazı başlığını eklerseniz diğer arkadaşlarda sizden haberdar olacaklardır. Siz de diğer arkadaşları takip edebilirsiniz. Blog manşetde sizi görmek beni mutlu eder.

Adsız dedi ki...

slm
iadeyi ziyarete geldim.güzel yorum için teşekkür ederim.blog ismi gibi yemeklerde bir harika ellerinize sağlık
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

menü harika görünüyor....ellerine sağlık canım...


özlemcik...

lalecik dedi ki...

Bence bu akşam yemeği değil akşam ziyafeti olmuş:) Ellerine sağlık.

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevgili Uğurböceği, seni utandırmak istemedim! Dün, dikkatimni çekti, pot kırmış olmaktan korktum! Çünkü bir kez böyle bir şey başıma geldi! ben, bayan arkadaşımla görüşüyorum, yazışıyorum sanıyorum oysa o erkekmiş!
Etkinliğimiz başladı, bilmeni istedim canım!
Siten, çok çok güzel! Sevgiyle Kal!

Selin dedi ki...

Tatlıııım,
ne kadar güzel mamalar var burda böyle!!! Ellerine sağlık. Sevgilerimle....